Napisz do mnie! marcela@slowemskutecznie.pl
27 sie
Słowem – o copywritingu

Czemu Rosjanie mają dywany na ścianie, czyli jak szukać słów kluczowych?

Czemu Rosjanie mają dywany na ścianie, czyli jak szukać słów kluczowych?

Jeśli ciekawi Cię temat słów kluczowych i zastanawiasz się, co wspólnego mają z nimi dywany i Rosjanie, zachęcam do przeczytania wpisu.

Słyszałeś kiedyś o dziwnych i śmiesznych frazach kluczowych wpisywanych do Google? Na pewno tak! Mnie się zdarzyło kilka razy porządnie zdziwić, kiedy zobaczyłam, co takiego ludzie potrafią wstukać w okienko wyszukiwarki. Jednak jest w tym coś przyciągającego uwagę, pamiętam, jak kiedyś namiętnie czytałam bloga pewnej blogerki, która co jakiś czas tworzyła zestawienie dziwnych, wręcz „odjechanych” fraz, na które wyświetlały się jej wpisy. Nic dziwnego, jest to bardzo fajny sposób na to, by wykluczyć kilka zbędnych słów, ale o tym później. Jak zatem szukać słów kluczowych i gdzie je znaleźć? Co wspólnego mają z nimi Rosjanie i dywany? Jeśli ciekawi Cię choć jeden z tych tematów, zapraszam do wpisu. 

Chciałabym przedstawić Ci tutaj kilka prostych sposobów na szukanie słów kluczowych tak, abyś mógł szybko znaleźć potrzebne Ci frazy, które będziesz mógł wykorzystać na swojej stronie internetowej. 

Frazy długiego ogona i podstawowe zapytania

Jednym z najpopularniejszych i darmowych programów do szukania słów i fraz kluczowych jest z pewnością AnswerThePublic. W bardzo łatwy i intuicyjny sposób można znaleźć tam ciekawe zapytania do, np. wpisów na blogi. Sama z niego często korzystam, gdy mam już konkretne słowa i muszę utworzyć z nich serię artykułów. AnswerThePublic jest świetnym narzędziem do szukania fraz z tzw. długiego ogona, czyli całych zapytań, np. jak prać dywany z długim włosiem. Dzięki temu, że fraza ta jest popularnym zwrotem wyszukiwanym w Google, możemy o niej napisać tekst.  Tak właśnie działa ta strona! Śmiało, idź, przetestuj!

Ciekawym i często pomijanym pomysłem do szukania fraz kluczowych jest oczywiście sama wyszukiwarka Google. Możemy zacząć wpisywać wyraz i sprawdzić, co wyświetla się w podpowiedziach. Po zatwierdzeniu zapytania na dole strony wyświetlają się popularne i powiązane frazy z naszym słowem kluczowym, jest to bardzo pomocne i czasami rzeczywiście pomaga znaleźć ciekawe słowa z tzw. długiego ogona.

Analiza jakości słów

W wyszukiwaniu słów kluczowych bardzo ważna jest analiza jakości. W tym wypadku znajdziemy o wiele więcej ciekawych i przydatnych narzędzi, które sprawdzą się podczas audytów. Najpopularniejszym z nich jest chyba Ubersuggest. Wpisujemy zapytanie i otrzymujemy coś na kształt darmowego audytu. Możemy dzięki temu narzędziu sprawdzić m.in. popularność danej frazy w wyszukiwarce, zdobyć pomysły na teksty itp. strona ta ma pewne ograniczenia i w pewnym momencie wymagane jest logowanie, choć wiele podstawowych informacji można odczytać jeszcze bez niego. Podobnie działa wtyczka do chrome: KeywordSurfer, która bada i analizuje moc słów kluczowych już po wpisaniu do Google oraz narzędzie Keywordtool. To ostatnie podoba mi się bardziej, gdyż w sposób przejrzysty pokazuje podstawowe dane oraz przedstawia zestawienie szukanych słów w Google. Niestety, aby otrzymać pełne wyniki, trzeba za nie zapłacić. Jest na pewno pomocne na początek, kiedy chcesz prześledzić popularność różnych słów, np. przed przystąpieniem do szukania fraz.

Co nowego w trendach?

Warte zobaczenia i przetestowania jest na pewno narzędzie Google Trends. Dzięki niemu możesz prześledzić zapytania z całego świata i zbadać popularność danych fraz. Oczywiście, bez problemu wyszukasz również popularność swojej konkretnej frazy, jednak, jeśli będzie ona niszowa, nie otrzymasz pełnych danych. Google Trends na pewno jest dobrym narzędziem do zaspokojenia ciekawości SEOwej i przydaje się osobom, które zawodowo zajmują się szukaniem słów kluczowych i zagadnieniami SEO.

Coś poza Google

Jeśli natomiast chciałbyś odszukać konkretne słowa kluczowe w innych wyszukiwarkach i serwisach niż Google, przyda Ci się Soovle. Ta ciekawa stronka pokazuje, jakie zapytania dla konkretnego słowa kluczowego pojawiają się, np. w serwisie Youtube, Yahoo, czy w Wikipedii. Ciekawe, a przede wszystkim darmowe narzędzie, przyda się niejednemu twórcy, który dopiero zaczyna pisać teksty.

Płatne wyszukiwarki

Wiele osób podaje także Planer Słów Kluczowych jako narzędzie sprawdzające się do szukania słów do tekstów. Mam jednak w stosunku do niego mieszane odczucia. Nie da się ukryć, że najlepiej spisuje się, gdy mamy podpiętą kampanię Adsów, a co za tym idzie, płacimy za reklamy w wyszukiwarce, wtedy wyniki są dosyć precyzyjne, bez płacenia dowiemy się raczej niewiele, możemy jedynie względnie zbadać „popularność” słowa. W Google Ads możemy też wykluczyć pewne słowa kluczowe, jeśli korzystamy z kampanii, ale to temat na inny artykuł. Świetne narzędzia to także: Semstorm i Senuto, oba działają podobnie, jednak trzeba płacić za dostęp do nich. Możemy jednak otrzymać bardzo precyzyjne wyniki, nie tylko związane ze słowami kluczowymi, ale także SEO. Sprawdzą się do audytów stron. Warto się im zatem przyjrzeć.

Fun fact – dywany!

Jakie są moje rekomendacje? Warto zacząć chyba od AnswerThePublic oraz posprawdzać darmowe narzędzia typu: Ubersuggest. To dzięki temu pierwszemu dowiedziałam się, dlaczego Rosjanie wieszają dywany na ścianach! Oczywiście odkryłam to przez przypadek, szukając ciekawych tematów do słowa kluczowego dywan, ale postanowiłam zgłębić temat. Po pierwsze, popularne wzory tureckie pochodzące z Bliskiego Wschodu stały się hitem i były wykorzystywane w celach dekoracyjnych. Po drugie, ponoć w blokowiskach robotniczych budowanych za czasów Nikity C (oczywiście budowanych byle jak, o tym chyba nie trzeba wspominać), było bardzo zimno. Rosjanie wymyślili, że świetnym materiałem izolacyjnym są właśnie dywany, najlepiej wykonane z wełny. Stąd zatem ta popularyzacja. Przyznam się, że widziałam takie dywany na ścianach także w Polsce, jednak w starszych mieszkaniach.

Jeśli natomiast wymyślanie słów kluczowych oraz ich użycie w tekście, wydaje się ponad Twoje siły, to zapraszam Cię do kontaktu ze mną! Z chęcią znajdę dla Ciebie odpowiednie słowa oraz napiszę odpowiedni tekst.




Do tego napisania tego tekstu namówiła mnie koleżanka z bloga: https://claudiemonique.com/, która była zainteresowana pojęciem słów kluczowych i odpowiedniego ich szukania w sieci. Jeśli chcielibyście nauczyć się francuskiego – śmiało piszczcie do niej!

Ostatnie wpisy

Słowem – o copywritingu

Jakie wyróżniamy rodzaje tekstów w copywritingu? Poznaj 4 najważniejsze

Chcesz poznać 4 najpopularniejsze rodzaje tekstów w copywritingu? Sprawdź koniecznie artykuł.
Czytaj więcej
Słowem – o copywritingu

3 powody, dla których warto pisać treści na swoją stronę

Jakie korzyści płyną z publikowania treści na swojej stronie? Sprawdź kilka powodów!
Czytaj więcej

6 komentarzy

  • 31.08.2020

    Dzięki wielkie za ten wpis! Właśnie ogarniam te swoje słowa klucze 🙂

    • Marcela Piekar
      03.09.2020

      🙂 mam nadzieję, że się przyda!

  • TosiMama
    17.09.2020

    WOW! Ile merytorycznej wiedzy w jednym wpisie. Każdy twórca internetowy powinien go przeczytać.

    • Marcela Piekar
      17.09.2020

      Dziękuję 😀

  • Marlena H.
    17.09.2020

    Ja najczęściej po prostu wpisuję hasło, a więc słowo, o które mi chodzi lub z którym kojarzy mi się dana potrzebna rzecz. Inny sposób to wypisuję synonimy tych wyrazów i wtedy najczęściej „trafiam” z potrzebnym tematem. 🙂

    • Marcela Piekar
      17.09.2020

      Bardzo fajnie 🙂 Ważne, żeby mieć swój sposób, który się sprawdza 🙂

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *