Napisz do mnie! marcela@slowemskutecznie.pl
18 grudzień
Słowem – o copywritingu

Jak dobrze napisać treści na swoją stronę internetową?

Jak dobrze napisać treści na swoją stronę internetową?

Chcesz pisać lepsze teksty na bloga lub www? Przeczytaj koniecznie artykuł!

Tworzenie treści na www jest w obecnych czasach niezwykle ważne. Dawno minęła era niezrozumiałych zlepek wyrazowych, które miały lepiej pozycjonować bloga lub sklep. Wkładanie miejscowości w każdą lukę w CMSie lub też co gorsza, pisanie wszystkich możliwych słów kluczowych i przekształcanie koloru tekstu na niewidoczny. Tak, takie praktyki miały kiedyś miejsce. Nic dziwnego, ponieważ to było naprawdę skutecznie i dzięki tym zabiegom wiele firm zdobyło wysoką pozycję w Google. Przygotowałam dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, w jaki sposób tworzyć swoje treści na www. Jeśli prowadzisz firmę, sklep lub bloga i chcesz poprawić skuteczność strony dzięki treściom, koniecznie zajrzyj poniżej.

Dlaczego niektóre teksty są atrakcyjniejsze dla wyszukiwarki, a inne mniej?

Zacznijmy od początku. Za pozycjonowanie organiczne stron internetowych odpowiada robot Google. Wyszukiwarka ta zaczęła wprowadzać bardzo wiele przydatnych algorytmów, których zadaniem była walka ze spamem. Pierwszym algorytmem, który zaczął radzić sobie z treścią tworzoną automatycznie, była Panda. Jej głównym założeniem było eliminowanie z wyszukiwarek lub spychanie na niskie pozycje tych stron, które miały mało wartościowy content, treści kopiowane od innych lub upychane, „na siłę” słowa kluczowe.

W pewnym momencie pojawił się także Pingwin. W algorytmie tym bardzo istotne było umieszczanie w tekście zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych anchorów (linków). Następnie Google zaktualizował kilka nakładek, które, m.in. walczyły z kopiowaniem treści oraz szukały nieustannie wysokojakościowego contentu na stronach. Dość dużą aktualizacją algorytmu Google okazał się Bert, którego zadaniem jest sprawdzanie stron pod kątem użyteczności fraz typu „long tail”- długiego ogona. Frazy te to zestawy słów kluczowych przedstawiane najczęściej w formie zdań, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki.

Na co zwrócić uwagę przy pisaniu?

Jak widzisz, obecnie najistotniejsze jest tworzenie treści, które bogate są w słowa kluczowe, jednak w umiejętny sposób wplecione w tekst. Bardzo ważne jest również pisanie artykułów z zastosowaniem, tzw. długiego ogona. Baczne śledzenie tego, co interesuje czytelników i dopasowywanie się do ich potrzeb. Sprawdzaj zatem, czego szukają Twoi czytelnicy, zadawaj pytania i odpowiadaj na nie.

Pamiętaj, że jeśli chcesz napisać treści na swoje www do poszczególnych zakładek, musisz przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytania, czego dotyczyć będzie dana zakładka? Co chcesz w niej przekazać? Dla kogo mają być kierowane treści? Wtedy o wiele łatwiej jest zabrać się za pisanie. Sporządź sobie mini tabelkę w wordzie lub exelu i postaraj się sporządzić notatki dotyczące pytań: co?, gdzie?, kiedy?, ile?

Stosuj język korzyści. Przedstawiaj ofertę w sposób atrakcyjny dla odbiorcy, czyli potencjalnego klienta. Zadbaj jednak przy tym o prawdę. Opisz dokładnie, co dzięki Tobie może zyskać Twój odbiorca, wymień benefity płynące ze współpracy. Unikaj „pustych” sloganów, które nie będą miały realnego odzwierciedlenia.

Wykorzystaj odpowiednie słownictwo

Podczas tworzenia treści na www bardzo ważne jest wykorzystanie odpowiedniego słownictwa, najlepiej sprzedażowego. Przedstaw korzyści, jakie wynikają ze współpracy z Tobą, używaj języka typowo marketingowego. Nie bądź jednak nachalny. Opryskliwy czy sarkastyczny ton, niestety się nie sprawdzi. Jeśli już chcesz w ten sposób się wyróżnić, o wiele lepiej zdecydować się na treści stworzone w sposób humorystyczny lub nawiązujący do jakiejś dziedziny życia.

Kilka technicznych porad

Jeśli chodzi o techniczną stronę tworzenia treści na swoją stronę, warto postawić na przejrzysty i czytelny tekst. Pisz akapity, które mają zaledwie kilka linijek, w przedziale 600 – 800 zzs. Dzięki temu Twój tekst będzie przyciągał czytelnika. Stosuj także pogrubienia. Bolduj najważniejsze frazy, słowa kluczowe oraz zdania tzw. długiego ogona. Jeśli nie jest to typowy tekst SEO, jak np. ma to miejsce w przypadku poradnika, który właśnie czytasz, zaznaczaj zdania, które uważasz, że czytelnik powinien przyswoić od razu. Odbiorcy najczęściej skanują tekst wzrokiem, a nie czytają od deski do deski. Przyznaj się, właśnie teraz sam to robisz! 😉

 

Aby sprawić, że tekst stanie się nieco bardziej przejrzysty, stosuj listę wypunktowań. O co chodzi? Gdy w swojej ofercie jest kilka produktów, które chciałbyś wymienić albo przedstawiasz korzyści współpracy z Tobą, zastosuj podpunkty. Możesz też spotkać się z nazwą: listowanie. Dzięki temu czytelnik łatwiej będzie mógł przeglądać Twoje treści.

Podsumowanie:

  1. Stosuj dopasowane słowa kluczowe i frazy tzw. long tail.
  2. Zastanów się, do kogo kierujesz treści. Odpowiedz sobie na pytania: kto, gdzie, ile, kiedy?
  3. Wykorzystuj słownictwo sprzedażowe, unikaj jednak pustosłowia i nachalności.
  4. Stosuj listę wypunktowań, jeśli to możliwe.

A jeśli chciałbyś otrzymać pomoc w napisaniu tego typu treści na swoją stronę www, zapraszam Cię serdecznie do kontaktu, chętnie pomogę!

Ostatnie wpisy

Słowem – o copywritingu

Jakie wyróżniamy rodzaje tekstów w copywritingu? Poznaj 4 najważniejsze

Chcesz poznać 4 najpopularniejsze rodzaje tekstów w copywritingu? Sprawdź koniecznie artykuł.
Czytaj więcej
Słowem – o copywritingu

3 powody, dla których warto pisać treści na swoją stronę

Jakie korzyści płyną z publikowania treści na swojej stronie? Sprawdź kilka powodów!
Czytaj więcej

2 komentarze

  • 09.09.2021

    Część z tych zadań można sobie ułatwić korzystając z takich narzędzi jak Contadu, które przeanalizuje za nas strony w topach Google na interesujące nas frazy i wylistuje najlepsze słowa kluczowe, których powinniśmy użyć w tekście, aby dobrze rankować. Bardzo pomocne kombajn, który ma również sporo innych ciekawych funkcji.

    • Marcela Piekar
      14.09.2021

      Dzięki za podpowiedź 😉

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *